Long time no see

Het is weer een tijdje geleden, en er is niet zoveel gebeurd deze week.
Ondertussen heb ik heel veel werk voor ontwerpen, en het gebrek aan een laptop laat het niet sneller gaan. Een prototype van mijn maquette is af, en ook een eerste visie over de omgeving van Buenaventura.

20120827-185225.jpg

20120827-185233.jpg

20120827-185240.jpg

20120827-185343.jpg

20120827-185422.jpg

Maar er is ook fijn nieuws, vorige week heb ik toelating gekregen om hier tot december te blijven. Ondertussen zijn we de overeenkomsten tussen de universiteiten in orde aan het brengen, en reken ik op Vladimir om mijn vliegtuig ticket te proberen verzetten. Mijn laptop zou meekomen met iemand die van Europa naar Colombia reist in enkele weken. Dan nog een langer visum, en dan ben ik klaar om de een van de eerste uitwisselingsstudenten op de faculteit van architectuur te worden.

In het weekend zijn we in Ibagué gebleven omdat we redelijk veel werk voor school hadden.
Vrijdagavond hadden we met een grote groep een chiva gehuurd, dit is een grote bus met muziek die door de stad rijdt. Een soort rijdende discotheek en een vaste traditie hier in Colombia.
Zaterdagmiddag waren we allemaal uitgenodigd voor een Braziliaanse barbecue, daar is de traditie dat het vlees meteen al gesneden wordt. Het eten wordt gepresenteerd op een manier zoals borrelhapjes. Na een immense hoeveelheid vlees opgegeten te hebben, werd ik verwacht in het huis van Señor Edilberto. Hij is een zakenman en zijn twee zonen studeren momenteel in Londen. Voorlopig wonen er Radek, die pas verhuisd is, en een Belgische uitwisselingsstudente in zijn huis. Maar ik zou er misschien gaan wonen wanneer zij terug naar België keert. Na even gepraat te hebben, nodigde hij ons uit voor een Lechona. Dit is een typische Colombiaanse schotel van een gevuld varken met bonen en rijst. Toen we aankwamen bij het huis van de oma, was er een heel familiefeest aan de gang. Met drie buitenlanders zaten we midden in het sfeervolle familiefeest. Rond middernacht kwam er zelfs een band spelen.

Zondag heb ik mijn werk gemaakt om een geleende computer, maar het probleem was dat de stroom vele malen uitviel waardoor het internet niet meer werkte en het weeral een lange nacht werd.

20120827-193124.jpg

20120827-193129.jpg

20120827-193916.jpg

Schrijf hier je reactie, alvast bedankt! Dimi